Maleri: Nina Schiøttz

Er Gud hjemme?

En nykomponeret/nyskrevet opera for børn i kirker, fortælles og synges på dansk. Med fire sangere og en musiker.

Forestillingen ser på, hvad kirkerummet bruges til, og hvilken betydning det har at have sådan et rum til refleksion.

Tre mænd, måske er de vise, dukker op i en kirke. De kommer fra hver sit sted, hver sin verdensdel. Her møder de en kirketjener med en fortid. Hun har fået nogle signaler der antyder, at kirken skal lukkes.

Hvem gav de vise mænd opgaven med at mødes lige netop her og på dette tidspunkt?

Med mystik og kirkerummets særlige karakter, er scenen sat til en spændende teateroplevelse, på et børnevenligt og filosofisk niveau.

Læs reaktioner på forestillingen her

Læs anmeldelse fra Ascolta her

Læs anmeldelse fra Teateravisen her

Se en video med uddrag fra forestillingen her

Medvirkende:

Johanne Højlund
Jacob Lech
Teit Kanstrup
Lars Oluf Larsen
Lars Fjeldmose

Ide og instruktion: Pia Rosenbaum
Scenografi og kostumer: Nina Schiøttz
Komponist: Lars Fjeldmose
Librettist: Lars Oluf Larsen

Beregnet for børn fra 3. til 6. klasse. Forestillingen varer en time

Klik her for forslag til forberedelse før forestillingen

Efter forestillingen uddeles program, men det kan også ses ved at klikke her

Se billeder fra forestillingen her

Her opføres forestillingen:

Lørdag den 2. april, Ll. Fuglede Kirke, forpremiere

Tirsdag den 5. april, Fonnesbæk Kirke, Ikast PREMIERE
Onsdag den 6. april, Herning Kirke.
   EKSTRA: Offentlig forestilling kl. 17.00. Køb billetter her
Torsdag den 7. april, Aulum Kirke
Fredag den 8. april, Hvidbjerg Kirke, Thyholm

Mandag den 11. april, Sct. Pauls Kirke, Aarhus
Tirsdag den 12. april, Skt. Markus Kirke, Aarhus
Onsdag den 13. april, Budolfi Kirke, Aalborg
Torsdag den 14. april. Billund Kirke

Mandag den 18. april, Nørrelandskirken, Holstebro.
   EKSTRA: Offentlig forestilling kl. 17.00. Køb billetter her
Tirsdag den 19. april, Borbjerg Kirke v. Holstebro
Onsdag den 20. april, Struer Kirke

Klik her og læs interview med Pia Rosenbaum om tankerne bag forestillingen